torsdag 9 augusti 2007

Ojoj, vilken sommar!

Den här sommaren har nog varit den bästa, mest händelserika och spännande i mitt liv. Fredagen den 15e juni åkte jag till England på språkresa. Det blev verkligen inte som jag hade föreställt mej. Redan på flygplatsen knöt jag mina första kontakter, jag som hade varit så orolig för att jag inte skulle hitta några vänner överhuvudtaget. Väl framme i Hastings hittade jag vänner som passade mej helt perfekt. Vi var ett gäng på sex personer som fungerade väldigt bra ihop. Gänget bestod utav Moa, Elin, Cecilia, Christoffer och Martin. Alla utom Martin ät 91or som jag, Martin är 89a. Vi hade otroligt roligt ihop och jag har nog aldrig skrattat så länge med ngn som med Christoffer, jag har aldrig haft så djupa samtal med någon som Martin och tjejerna var helt underbara dem oxå, vi passade så bra ihop, allesammans. Min värdfamilj var otroligt gullig mot mej även om värdmamman låste ute mej en gång och en natt kom hon hem full och spydde 2h på toaletten, men det är sånt man får ta, allt kan ju inte vara underbart. Jag har insett att ju mer motgångar man möter, desto mer älskar man framgångarna och uppskattningarna. Det finns så mkt mer jag skulle vilja skriva om min fantasiska språkresa, men det får bli i ett inlägg längre fram. Vill bara tacka mina underbara vänner som jag träffade i Hastings!<3

Jag hade tänk vila mej resten utav sommaren, eller inte bara ligga hemma och lata mej men ta det rätt lugnt iaf, men så blev det inte. Redan två kvällar efter jag kommit hem satte mina underbara vänner här hemma, Milli å Mia fart på tillvaron. Vi skulle sova över hos Milli och titta på en film, men den var så långtråkig att vi bestämde oss för att gå en sväng på stan, en lördagkväll. Vi satte oss på en parkbänk och pratade lite allmänt. Plötsligt sa Mia "Ska inte Jenny få sin överraskning?" Milli och Mia tittade lite lurigt på varandra och Mia plockade upp en snusdosa. Jag var väldigt skeptisk först, snus luktar ju så äckligt och verkade vidrigt. Men tillslut stoppade jag ändå in en prilla under läppen. Efter ca 3 minuter var jag helt väck och så en så avslappnad känsla var det längesen jag hade känt, och då var det inte utav ngt så "oskyldigt" som snus. Efter att vi suttit på parkbänken och nickokickat ett tag gick vi och satte oss närmare lite annat folk. Från ingenstans kommer det fram en kille till oss och börjar prata. Milli och han bytte nr och nästa helg var det fest som gällde.Jag hade bestämt mej för att aldrig mer dricka efter en liten tråkig händelse förra året, så jag drack inte alls mkt den helgen. Jag vantrivdes verkligen bland alla fulla ungdomar som slogs på fyllan.

Aldrig mer gå ut och dricka bland såna människor, bestämde jag mej för.

Men ngn helg där på var det crusing, jag skulle inte dricka igen! Trodde jag. Milli å Mia hade köpt ett flak och jag kunde inte annat än att hänga på dem, dricka, dricka, dricka!!! Efter 3 starköl var jag som bortblåst. Min mun gick i ett och jag var lyckligare än någonsin! Tyvärr så gjorde jag bort mej och råkade hångla med tre killar på samma kväll vilket verkligen inte är min stil, jag som annars är väldigt noga med att inte verka "lösaktig". Som tur är var nog killarna lite fulla som jag. Dagen efter mådde inte mitt huvud speciellt bra, men jag kände verkligen hur rätt alkoholen var för mej, det var nog den bästa fyllan jag haft än så länge!

Veckan därpå åkte jag till sthlm för att hälsa på min faster, syster och ngr kompisar från språkresan. Det var väldigt kul där och jag njuter verkligen av livet nuförtiden. Bada naken, basta, sola, fiska var bara ngr av de roliga sakerna jag gjorde i sthlm.

Och så kommer vi till förra lördagen som slutade i katastrof. Jag kan inte nämna min kompis namn så vi kallar henne X :)Vi har spanat in en kille ett tag och i lördags var vi överlyckliga, han bjöd oss på hans fest! När vi åkte dit anade vi inget ont och vi blev bjudna på både vodka, öl och cider. Innan jag hade druckit mej allt för full började jag tänka på vad vill höll på med samtidigt som killen söp ner X mer oc mer. Jag ville bara åka därifrån, men X ville stanna. Jag var ganska berusad men tog ändå min cykel och ramlade hemåt när jag hade gett upp på att övertala X att vi inte skulle vara kvar. en halvtimme senare ringde X mej och jag ramlade hem till henne, hon var helt förstörd, han hade knullat henne. Det var hennes oskuld som gick, och hon var väldigt ledsen. Så kan det gå! Kan man säga men jag tkr ändå rätt synd om henne...

Ja, det var en väldigt kort sammanfattning om min sommar. Detta inlägget kanske inte riktigt passar in i min blogg men kände ändå för att skriva lite roligare saker än de tidigare inläggen. Jag känner en sån stor press på att skriva inlägg ofta, fast jag vet att det är min blogg och att det var jag som bestämmer när det ska komma nya inlägg! Aja, sov så gott om ni kan! puss<3

3 kommentarer:

Anonym sa...

söta jenny! du har gjort delar av min sommar så rolig och bra!

Anonym sa...

det är så roligt att du lekte osmart i börja och sen visade dig vara smartare oss. Du finns i mitt hjärta sen Hastings och har gjort avtryck som aldrig kommer försvinna. Du e ju bara bäst JnennY!:D <3

Anonym sa...

Hahah, du är galen asså, men på ett positivt sett ;) Som sagt, du skriver fint och "får ihop" det bra. Ser fram emot mera upplägg :)
/your friend when u need him